2016. április 18., hétfő

Zsemlék körtánca

Szeretjük a péksütiket. Kifli, zsemle, császárzsemle, tuti vacsi bármelyik. Ma estére zsemlét álmodtam magunknak, gyorsan összedobtam egy nem szokványos vacsorának valót. Na persze reggelire sem lesz rossz. :)



 A hűtőben egy kisebb darab öregtészta várta a sorát, gondoltam, ne várjon hiába. Az öregtésztát napokkal ezelőtt készítettem, aztán négy részre szedtem, nem teljesen egyforma darabokra.

50 dkg kenyérliszt
kb. 3 dl víz
1 csipet cukor
1 dkg friss élesztő

A hozzávalókból tésztát gyúrok és legalább 12 órára kelni hagyom. Ezidő alatt megkel, majd összeesik. Ilyenkor több részre osztom, zacskóba teszem, a hűtőben több napig eláll, vagy le is fagyaszthatod.
Ebből az adagból volt még a hűtőmben, ezt használtam fel és a következő tésztát állítottam össze:

25 dkg finomliszt
10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
15 dkg öregtészta
2,5 dkg élesztő
2.5 dkg vaj
2 tk. só
1 tk. cukor
2 ek. burgonyapehely
2,5-3 dl víz

Szóval a hozzávalókból klassz rugalmas, szépen kidagasztott tésztát készítek. Nem kell egyből minden vizet beleönteni, csak amennyit a liszt majd felvesz.
Kb. 10 percig pihenni hagytam a tésztát, aztán kilenc egyenlő részre vágtam. Persze nem lettek teljesen egyformák, de nem is baj. A részeket egyenként szépen gömbölyítettem, majd 15-20 percig kelni hagytam.
Szanter blogjában láttam egy szépséges díszítési ötletet, muszáj volt kipróbálnom.


A pihentetett gombócok közül a legnagyobbat kiválasztottam, kerekre nyújtottam, a közepét a látottak szerint bevágtam. A maradék nyolc gombócot újra gömbölyítettem, és körbe pakoltam a felvágott lapot. A kis háromszögeket felhajtottam a gombócokra.
A sütőt jól felforrósítottam, közben a zsemléimet bevágtam, lekentem vízzel, megszórtam sóval.
a sütő aljába tetem egy tepsit vízzel, hogy párás közegben süljenek a zsemlék. Mielőtt betettem a sütőbe, vízzel lepermeteztem a szépen keldegélő zsemléket. 30-35 perc alatt megsültek az én sütőmben, nálad lehet, hogy más idő kell majd. :)



A kisült zsemléket rácsra tettem, hűlni hagytam. Persze túl sokáig nem bírtam megállni, és megnéztem a belsejét. Tökéletes lett. :) Foszlós, puha, szóval ellenállhatatlan. :D









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése