2017. július 23., vasárnap

Cruffin

Egy új csoda született a konyhámban. A Pinteresten jött velem szembe ez a süti és egész héten ezen kattogott az agyam, muszáj volt elkészítenem.
A croissant és a muffin keresztezése, bár szerintem a muffinból csak a tepsire volt szükség. A Youtube-on találtam egy videót, ahol megmutatják hogyan kell elkészíteni ezt a finomságot:
Cruffin
 Az alábbi képeken és leírással megmutatom, nekem hogy sikerült. :)






Cruffin hozzávalók:

30 dkg liszt
5 dkg olvasztott vaj
1 cs. szárított élesztő vagy 2 dkg friss élesztő (nekem ezzel jobban tetszik)
5 dkg cukor
140 ml langyos víz
1/2 tk. só

12,5 dkg szobahőmérsékletű vaj (ezzel fogjuk lekenni a tésztát)

A vízben elkeverjük az élesztőt és 1 teáskanál cukorral és 10 percig pihentetjük. Közben átszitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a cukrot és a sót. Ezután belekeverjük az felfutott élesztőt, majd az 5 dkg olvasztott vajat és alaposan, de tényleg alaposan, mondom nagyon alaposan kidagasztjuk. :D
Egy tálat kivajazunk, beletesszük a rugalmas, simára dagasztott tésztát és duplájára kelesztjük. Nem írok időt, mert ebben a melegben sokkal kevesebb idő kell hozzá.

Amikor szépen meghízott, 6 részre vágjuk és egyenként gömbölyítjük őket. Kb. 10 percig pihentetjük a gombócokat.
Ezután egyenként nagyon hosszúra és nagyon vékonyra nyújtjuk a tésztát.
Megkenjük a szobahőmérsékletű vaj egy részével, amit a tészta kíván (a 12,5 dkg nem biztos, hogy elfogy a hat csíkra, nem kell megijedni) és szorosan feltekerjük a tésztát, miközben kicsit kiféle nyújtjuk a tekercset.

Megint pihenni hagyjuk a tésztát. Egy jó nagy késsel, amit nem árt megvajazni, hosszában kettévágjuk, tehát lesz 12 db hosszú, félbevágott kukacunk. :) A kukacokat feltekerjük, mint egy brióst és a muffin sütő mélyedéseibe tesszük őket.Úgy tekerjük, hogy a vágott szél kifelé nézzen, így lesz szép leveles a sütink.
Megint pihentetjük a sütiket, amíg jól belehíznak a lyukakba. Addigra bemelegítjük a sütőt jó forróra.
20 perc alatt megsülnek a cruffinok, de kb. 10 perc után takarjuk le őket papírral, hogy nem égjen meg a teteje.

Rácsra szedjük és hagyjuk egy kicsit hűlni őket. Addig nyomózsákba tesszük a kedvenc lekvárunkat, én szamóca és baracklekvárt használtam. Hogy könnyebb legyen megtölteni őket egy evőpálcika (vagy bármi vékony pálca) segítségével egy kis lyukat szúrunk a közepébe. Megtöltjük a lekvárral, megszórjuk porcukorral és nézzük hogy tünteti el a család pillanatok alatt az isteni finom süteményt. :D




20 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, azt hiszem ki is próbálom

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Mit jelent az, hogy a vágott szél kifelé nézzen? Felfelé? Vagy úgy tekerem fel a kukacdarabot, mint egy csigát? :) Köszi, ha szájbarágózod nekem. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit! :) Ha hosszában kettévágod, akkor lesz két hosszú kukacod, aminek az egyik oldalán szépen látszanak a rétegek. Úgy kell feltekerni, mint egy csigát, jól látod, csak arra kell figyelni, hogy ez a réteges része nézzen kifelé, mert akkor lesz sütés után olyan szép leveles. :)

      Törlés
    2. Most ájultam el, olyan szép és finom ez a süti! Nem számítok már igazán "karon ülőnek", de még nem hallottam ilyet! Nagyon ügyes vagy, de én is leszek, mert amint lehet (ma lekvár és paradicsom főzés van!!) megpróbálom megsütni! Na és ez a töltés...mesés találmány! Hű de mesés!! Köszönet érte, írom, mentem ahogy lehet az egészet!

      Törlés
  3. Szia! Nekem nem világos, hogy a 12,5 dkg vajjal mit kezdek? Azzal kenem le a hosszú csíkokat? És az 5dkg vajat a tésztába keverem? Köszönöm válaszod: Márti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jól látod. :) Az 5 dkg olvasztott vajból lesz az az olvasztott vaj, amit a tésztába kell bedagasztani. A szoba hőmérsékletű 12,5 dkg vajjal pedig a kinyújtott, hosszú csíkokat kenjük le.

      Törlés
  4. Tök jól néz ki.☺️ Diétás hozzávalókkal ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  5. Minden nagyon szép, minden nagyon jó, csak kár, hogy egyáltalán nem nyomtatóbarát a leírás. Sszámomra csak az lenne jó, ha egyetlen oldalon ki tudnám nyomtatni a hozzávalókat és az elkészítés módját. Nem pedig oldalakon keresztül részletezni azokat. Bocsi :

    VálaszTörlés
  6. Sajnálom, hogy a segítségnek szánt képekkel nyomtatóbarátságtalanná tettem a bejegyzést. Ha csak a szöveges részt jelölöd ki, máris eltűnnek a zavaró képek. :)

    VálaszTörlés
  7. Elcsábultam, megyek sütni ezt is!!! Köszike, nekem minden világos a leírásodban!!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, neked is úgy fog ízleni, ahogy nekünk. :)

      Törlés
  8. Ciki, hogy minden van itthon hozzá, vagyis holnap muszáj lesz elkészíteni. Nagyon jól néz ki! (És nem nyomtatom ki, ennyit meg bírok jegyezni :)

    VálaszTörlés
  9. Kipróbálom, de bele csoki, és karamellt ffogok nyomni. Köszi.

    VálaszTörlés
  10. Ez sem egy rossz megoldás. :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szépen és ötletes , köszönöm Marika

    VálaszTörlés