2017. július 18., kedd

A legfinomabb túrótorta

Igen, csak így egyszerűen. :D Megunhatatlan, könnyed nyári nyalánkság.



Legelőször a tölteléket szoktam elkészíteni. Úgy hozta az élet és a fagyasztóm, hogy háromféle gyümölcsös öntetet tudtam készíteni: málnás, cseresznyés és sárgabarackos.
A barackos a legegyszerűbb, úgyis lekvár szezon van, ami kimarad az üvegekből, az tökéletes töltelék ebbe a tortába.
A fagyasztott málnát kiengedem és egy kicsit felfőzöm, hogy könnyen át tudjam passzírozni. Passzírozás után egy kicsi cukorral tovább főzöm, míg besűrűsödik.
A cseresznyével ugyanígy teszek, csak passzírozás előtt botmixerrel egy kicsit átzúztam, hogy minél több legyen a gyümölcsvelő. Ezt is cukrozom és sűrítem.

Amíg hűlnek a finom töltelékek elkészítem a túrós részt.

Hozzávalók: 12,5 dkg vaj, 20 dkg porcukor, 3 evőkanál tejföl, 1 cs. van. cukor, 1/2 citrom héja és leve, 50 dkg túró, 3 teáskanál zselatin, 1,5 dl forró tej

A vajat, a cukrokat és a tejfölt jól kikeverem. Hozzáadom a citromhéjat és ízlés szerint a citromlevet, majd a túrót. Ez utóbbi jó, ha nem túl rögös.

3 teáskanál zselatint egy-két evőkanél langyos vízben simára keverek és a forró tejhez adom. Az eredeti recept azt mondja, hogy még melegen hozzáadhatjuk a túrós masszához. Én úgy vettem észre, hogy stabilabb a massza, ha kihűtjük alig langyosra a zselatinos tejet.
Beleöntjük a tortaformába és néhány órára magára hagyjuk, hogy alaposan megdermedjen. Legjobb talán előző délután megcsinálni és másnap összerakni a tortát.

Ha kész a túrós rész, akkor jöhet a piskóta. A legegyszerűbbet választottam, a régi jól bevált receptet: ahány tojás, annyi kanál liszt és cukor.
Most két tojásból sütöttem a piskótát, tehát a fehérjét két kanál cukorral keményre vertem egy csipet sóval. Aztán hozzáadtam a tojássárgákat, a lisztet és egy késhegynyi szódabikarbónát. A Zila formához adnak egy vékony fémkarikát, pont az ilyen tortákhoz. Ebbe simítom a masszát, néhány percig a legmagasabb fokozaton sütöm, aztán leveszem teljesen takarékra és úgy sütöm készre.

Ha minden kész és kihűlt és megdermedt, akkor csak össze kell rakni a tortát. Alulra a piskóta, rá a túrós finomság. A lyukakat megtöltjük a gyümölcsös öntetekkel és kedvünk szerint díszítjük.




Tudom, hogy nincs mindenkinek Zila formája (pedig szuper találmány és hamarosan jön a Jézuska.) Sima tortaformában is meg lehet csinálni, de akkor a gyümölcsös részt szilárdabbra kell készíteni, vagy egyszerűen rápakolni a torta tetejére és gyümölcskocsonyával bevonni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése