2016. április 9., szombat

Sonkás kifli

Szeretek kísérletezni, főleg a hűtő tartalma tud időnként lázba hozni. :) Most találtam benne egy kis főtt, füstölt tarja csücsköt. Gondoltam kár lenne érte, de egy rendes adagot már nem tett ki egy ember számára sem.
Egyébként meg este volt már, nem volt időm kenyeret sütni, így a kifli mellett döntöttem, azt nem kell sokáig simogatni, kelesztgetni.




 A jól bevált kifli receptet állítottam hadba:

35 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2,5 dkg vaj
2,5 dl tej
1 tk. só
1 tk cukor

Ezekből tésztát gyúrtam, jól kidagasztottam. Két részre osztottam, gömbölyítettem, 10-15 percre félre tettem pihenni. Ezalatt a tarjacsücsköt - szerintem kb. 8-10 dkg lehetett - apróra vágtam, a szálainál egyébként is szét esett, szinte morzsányira. :)

A két gombócot egyenként kerek lappá nyújtottam, de nem túl nagyra, 20-22 centi átmérőjűre. Pizzavágóval (nekem nagyon bevált nyers tészta szeletelésénél is) 6 nagyjából egyforma részre vágtam. Egyenként nyújtottam a háromszögeket jó vékonyra. Így egy-egy hosszú, keskeny háromszöget kaptam. A szélesebb részére szórtam egy kicsit a tarjából (nem mertem túl sokat, nehogy emiatt ne keljen meg a tészta) és feltekertem.
A 12 kiflikét sütőpapíros tepsire tetem, a tetejüket lekentem tejjel, megszórtam sóval vagy szezámmaggal.
Kb. 20 percig így pihentek, addig bemelegítettem a sütőt. Az aljába egy kisebb tepsit tettem vízzel.
Mielőtt betettem volna a sütőbe, vízzel spricceltem le a kifliket is. 40-45 percig sültek, de kinek-kinek ízlése szerint legyen sötét vagy világos a kifli. :)


Még langyosan, teavajjal tüntette le a család. Sajnos egy baj van. Nincs több tarjacsücsök. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése