2016. április 19., kedd

Lekváros rácsos

Alapjában szeretek a konyhában pepecselni. De nincs mindig idő, kedv, energia a hosszas simogatáshoz.
Erre találták fel a kész vajas leveles lapokat. Nem régen fedeztem fel a Lidl-ben kapható leveles tésztát. Nem a fagyasztott fajtát, hanem a friss, feltekerve kapható változatot. Ég és föld a különbség.
Most megmutatom, én hogyan készítek belőle mutatós és finom nasit.

Azzal kezdem, hogy a sütőt előmelegítem, a vajas dolgokat forró sütőben ajánlott sütni.
Aztán kitekerem a lapot és nagyjából 1/ 3- 2/3 részre osztom. Egy kés segítségével bejelölöm a leendő sütiket, egyben kijelölve a lekvárkupacok helyét is.


Az egyharmad részt a legújabb kedvencemmel, a rácsozóval, végig vágom. Ezután a lekvárt szépen elosztom a kis háromszögekben. Ezután áthúzom a rácsozott részt, persze kicsit meghúzva, hogy a vágások szépen kinyíljanak. A nyílásokon keresztül jól látszik a jelölés, így egy derelyevágóval könnyen felvághatom a sütit. A derelyevágó azért is jó választás, mert egyben össze is nyomja a széleket, ha esetleg a lekvár szökni próbálna sütés közben.


Amíg a töltéssel, darabolással voltam elfoglalva, a sütő is szépen felforrósodott, mehetnek bele a háromszögek. A tetejüket nem kenegetem, a porcukor épp elég lesz rá. Nagyon hamar megsülnek, figyelni kell, nehogy megégjenek. Még forrón megszórom porcukorral és már kész is a finomságos, ínycsiklandozó gyors süti.



2 megjegyzés: