2016. április 2., szombat

Foszlós hatos

Akik ismernek, tudják, szeretek kísérletezni a konyhában is. Ma sem volt ez másképp: szerettem volna valami újdonságot sütni, ami finom és szép is. Elképzeltem, ahogy a finom, foszlós, langyos kenyeret eszegetek vacsorára.



Hozzávalók

35 dkg finom liszt

15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt

3,5 dl tej

3.5 dkg élesztő

3.5 dkg olvasztott vaj

1.5 teáskanál cukor

1.5 teáskanál só

1 evőkanál burgonyapehely

Mindent  kimérek egy tálba, nem húzom az időt az élesztő futtatásával, csak elmorzsolom a lisztben, minél alaposabban. Kézzel vagy géppel alaposan összegyúrom, dagasztom. Eleinte túl lágynak tűnik majd a tészta, de egy idő után szépen összeáll, jól gyúrható tésztát kapunk.
Kelesztőtálban kelesztettem, kb. fél órát. Aztán hat egyforma részre próbáltam vágni, gombócokat formáltam belőlük. Egy kis darabot elmentettem a díszítésnek. Megint pihentettem 10-15 percet. Aztán egy kicsit kilapogattam a gombócokat, egy tenyérnyi ovális darabbá. A keskenyebb részétől feltekertem, de így túl hosszúnak tűnt, ezért fordítottam rajta és megint feltekertem szorosan. Na így pont jó méretűek lettek az elképzelésemhez.
A félretett tésztából kiszúrtam a díszítést, de el is maradhat, ha nincs kedved ezzel piszmogni. :)

 Sütőpapírral bélelt jénai laposabb részébe tettem, lekentem tejjel és megszórtam mindenféle jóval és be is vágtam egy kicsit őket.

Rátettem a jénai magasabb részét és hagytam 15-20 percig kelni. Ezalatt a sütőt bemelegítettem jó forróra. Sajnos hőfokot nem tudok írni, régi, típusú gázsütőm van, se kijelző, se alul-felül sütés, se légkeverés, szóval semmi faxni. ;)
Mielőtt betettem a sütőbe a kis hízott bucijaimat, lepermeteztem őket vízzel és a jénai felül lévő részébe is permeteztem, hogy jó párás helyen kezdjenek sülni. 35-45 percig sültek, a végén már nézegettem őket, nehogy megégjenek. A te sütődtől függ, meddig maradjanak a sütőben.
Amikor kivettem őket a sütőből, még egy utolsó vizes spriccelés és vártam, hogy végre ehetőre hűljenek. :)


Az utolsó képen jól látni, milyen szép, foszlós lett a belseje, igazán beváltotta  a hozzá fűzött reményeimet. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése