2016. április 5., kedd

Szemes hetes

Ma megint kedvet kaptam egy kis kenyérféle sütéséhez. A múltkori Foszlós hatos sikerén felbuzdulva, valami hasonlót akartam összehozni. Már egy ideje kerülgetem a magvakat, gondoltam itt az ideje hadba küldeni őket. :) Így született meg a Szemes hetes. :)

Imádom, ahogy az összeforrt kis bucikat szétszedve hozzájutok a finom, foszlós finomsághoz.

Hozzávalók:

25 dkg finom liszt
10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
2,5 dl tej
2,5 dkg olvasztott vaj
2,5 dkg élesztő
1 tk. cukor
1 tk só
1 evőkanál burgonyapehely
mák, napraforgómag, tökmag, vagy amit csak szeretnél :)

A hozzávalókból rugalmas, kissé lágy tésztát gyúrok, alaposan dagasztom. Ne ijedj meg, eleinte kicsit lágynak tűnik, de ez hamar megoldódik.  Ha nagyon úgy érzed, hogy mindenképp kell bele még liszt, akkor is csak keveset tegyél bele.
Az élesztő futtatásával most sem bajlódtam, helyette alaposan elmorzsoltam a lisztes keverékben.
Dagasztás után egy kicsit, kb.10 percig pihentettem. Utána 7 részre vágtam, egyenként gombócokat formáltam belőle. Ismét pihentettem a leendő szépségemet, majd mielőtt szépen bepakoltam volna a sütőpapírral kibélelt jénaiba, újra formáztam őket. Valahogy ezt szeretik a kenyerek, péksütik, egyszer biztosan megfejtem, miért. :D


A tetejüket megkentem tejjel, megszórtam, díszítettem a magokkal, ahogy éppen kedvem tartotta.
Ezután rátettem a jénaim másik felét és így kelesztettem őket, kb 20-25 percig, mialatt a sütőt jó forróra melegítettem. A sütés előtt vízzel spricceltem be a gombócokat és a jénai belsejét is. Kb. 40-45 perc alatt sült gyönyörűséges barnára.
Kivettem a sütőből, rácson hűtöttem, finom gomolya sajttal megettük.



A párom nagy barna kenyér és teljes kiőrlésű kenyér rajongó ( bár az igazat megvallva ő minden kenyér nagy rajongója), így neki is kedveskedtem egy kicsit. Sajnos amíg sült a szemes hetes, egy kicsit túlkelt. Pánikra semmi ok, újra formáztam, így már használható lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése