2016. május 2., hétfő

Magvas fehér

Tudom, tudom, nem egészséges a fehér kenyér, de én akkor is ezt szeretem a legjobban. De igyekszem nem együltő helyemben felfalni a frissen kisült kenyeret. És megpróbálok egy kis hasznosat is becsempészni a kenyérsütésbe.
Így született meg a magvas fehér kenyér, ami szemnek, szájnak, egészségnek tökéletes. :D


Hozzávalók:

50 dkg BL 80 kenyérliszt
15-20 dkg öregtészta
2 tk. só
2 ek. burgonyapehely
2 ek olaj
1 dkg friss élesztő
3 dl kézmeleg víz

A hozzávalókat alaposan kidagasztom, de tényleg alaposan. Aztán 15-20 perc kelesztés után újra átgyúrom. Aztán duplájára kelesztem, majd megformázom a kenyeret. Lehet kerek cipó, vagy hosszúkás vekni is. Beleteszem a jénaiba, amiben majd sütni fogom és megint hagyom duplájára kelni. Addigra felforrósítom a sütőt. Egy kicsit megspriccelem vízzel és megszóróm a kedvenc magocskáimmal, és bevágom két-három helyen. Ezután alaposan lepermetezem vízzel a kenyeret és a jénai felső részének belsejét is. Ettől majd jó párás közegben fog sülni a kenyér. 40-50 perc alatt gyönyörű színűre sül, szépen feljön, és ahogy én szeretem, kicsit felreped. Ha kész, rácsra teszem hűlni és nagy önuralmat gyakorolva megvárom, míg kihűl. :D Csak akkor szeletelem és gyönyörködöm a szépséges belsejében is:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése