2016. május 11., szerda

Magvas kenyérkék

Nekünk nagyon bejött az új módi: kenyér ikreket sütök. Ha éppen úgy látom, hogy nem fog gyorsan elfogyni, akkor az egyik cipót le is fagyaszthatom, így semmi sem vész kárba. Aztán ha nincs éppen időm kenyeret sütni, akkor csak kikapom a fagyasztóból. Legalábbis ez a terv. :D Mert még sosem fagyasztottam le kenyeret, eddig. De már egy cipó várja a próbát, tényleg jó-e a kiolvasztott kenyér.

De addig is nézegetem, illatozom, ropogtatom az újdonsült magvas ikreimet.



Most egy kicsit próbáltam egészségesebb kenyeret sütni, ezért a kenyérliszt egy részét teljes kiőrlésű lisztre cseréltem.

Leírom a receptet, hátha valaki kedvet kap hozzá:

30 dkg kenyérliszt
20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
20 dkg öregtészta
2 tk. só
2 ek olaj
2 ek burgonyapehely
1 dkg élesztő
3 dl langyos víz

A hozzávalókat alaposan összegyúrom, dagasztom. Kelni hagyom, de 15-20 perc után átgyúrom. Duplájára kelesztem. Megint átgyúrom és formázom kedvemre. Beteszem a sütőpapírral bélelt jénaiba és hagyom duplájára kelni. Addigra felforrósítom a sütőt. Mielőtt betenném sülni, megvágom a tetejét, díszítem, ha éppen úgy hozza kedvem. Vízzel megspriccelem, rászórom a magokat, majd alaposan megspriccelem vízzel a kenyeret és a jénai belsejét is. A forró sütőben 45-50 percig sütöm, kinek-kinek kedve szerint, hogy sültebben szereti-e.
Amikor kiveszem, rácsra teszem hűlni és igyekszem megállni, hogy nem fogdossam (istenien ropog a héja), ne szaglásszam (csodás illat terjeng így is már a lakásban) és ne faljam fel legalább felét még langyosan.  :D




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése