2016. május 25., szerda

Kovászos kenyér, kis csalással

Az igazat megvallva, még mindig húzódozom a kovászos kenyér készítésétől. Túl macerásnak tűnik a kovász etetgetése, életben tartása.
De nemrégen találtam a neten egy gyorskovásszal készült kenyérreceptet. Gondoltam ezt már kipróbálom, hátha kedvet kapok mégis a kovászoláshoz.
A sors iróniája, hogy később vettem észre, hogy néhány dolgot kihagytam a receptből (rosszul írtam le), de mégis egy nagyon szuper kenyérke született. Így ezt a változatot írom le, mert ez nagyon bejött.


Gyors kovász:

2 dl víz
25 dkg liszt (nem variáltam, sima fehér liszt)
1 dkg élesztő

Ezt a három összetevőt összekeverem, simára, nagyjából nokedlitészta állaga lesz, és egy éjszakára (kb. 12 -13 óra) kint hagyom a konyhában, ahol nincs útban.

Másnap összeállítom a kenyeret:

a tegnap esti kovász
40 dkg kenyérliszt
0,5 dkg élesztő
2 dl víz
lapos ek. só
2 púpos ek. burgonyapehely
csipet aszkorbinsav

Innen már a szokásos kenyérkészítés folyamatait viszem végig: kelesztés, visszagyúrás, kelesztés, formázás, kelesztés, bevágás-mintázás, sütés forró sütőben.



Nekünk nagyon bejött ez a kenyér, harmadnap is rugalmas, finom, szép kenyeret ehettünk. Legközelebb megpróbálom, hogy a liszt egy részét teljes kiőrlésűre cserélem, hogy áldozzak egy kicsit az egészség oltárán is. :)




1 megjegyzés:

  1. Szenzációs amiket alkotsz !A látvány is gyönyörű hát még az íze milyen lehet...?

    VálaszTörlés