2017. november 1., szerda

Képviselőfánk

Nem tudom mondtam-e már, de cukrász tanfolyamra járok. :) Igaz, hogy még szervezési bonyolódások miatt a tanműhelybe nem jutottunk be, de szóban-fejben már nagyon sok mindent megsütöttünk. :D
Többek között a képviselőfánkot is. Addig beszéltünk róla, amíg úgy nem döntöttem, hogy ezzel lepem meg magam. :)

Hozzávalók:

A fánkok

2 dl víz
20 dkg ráma/zsír/vaj  -- én most rámával készítettem
20 dkg liszt
7-8 tojás
2 csipet cukor
2 csipet só

A sütőt felmelegítjük 180-190 fokra és teszünk bele egy kisebb tepsit vízzel, hogy majd gőzben süljenek a pukkancsok. Persze, akinek gőzös a sütője, annak könnyebb dolga van. :)

A vizet felforraljuk a a zsiradékkal, cukorral, sóval, majd beletesszük a lisztet. Sűrűre keverjük, pillanatok alatt összeáll. Egy kicsit még hagyjuk főni, "égni", hiszen ezért nevezik égetett tésztának is. Persze nem égetjük oda, csak egy kicsit megkapatjuk, amit gyorsan fel is szedünk a fakanállal.
Nem kell megvárni, amíg kihűl a tészta, egyenként belekeverjük a tojásokat, a legjobb géppel, de kézzel sem lesz semmi baja. Nem túl kemény, de nem is folyós masszát kell kapnunk. Lényeg, hogy ki bírjuk nyomni a nyomózsákból. (Elárulom, hogy nekem ki kellett szednem a nyomózsákból, mert nem bírtam kinyomni, még egy tojást kellett belekevernem, így lett benne 8 tojás :D ) Ez függ a tojások méretétől is. :)

Sütőpapírral bélelt tepsire nyomjuk a masszát, én kb. 5 cm átmérőjű halmokat nyomtam.

A forró sütőbe tesszük és megvárjuk, amíg megnőnek. Ekkor lejjebb vesszük a sütőt 150-160 fokra és addig sütjük, amíg szép színt nem kap. Ekkor megint lejjebb vesszük a sütőt, kivesszük a vizet és már inkább csak szárítjuk a sütiket.

Ha kész, kihűtjük őket, levágjuk a kalapjukat és megtöltjük a következő krémmel:

1/2 l tej
6 dkg vaníliás pudingpor
12 dkg kristálycukor
3-4 tojás fehérje  (a sárgája jó lesz linzernek)
csipet só

A pudingport kevés tejjel csomómentesre keverjük, a többit felforraljuk. Amíg ez fődögél, addig felverjük a fehérjéket. Először cukor nélkül, majd lassan hozzáadjuk a cukrot is.
Ha felforrt a tej, hozzáadjuk a pudingos részt és sűrűre főzzük. Még forrón, de már csak kis láng fölött a pudinghoz adagoljuk a fehérjét. Vigyázzunk, hogy nehogy kicsapódjon a fehérje, kevergessük folyamatosan.

Ha kész a krém, egy fémtálcára borítjuk, megvárjuk míg kihűl. Ekkor habzsákba tesszük és megtöltjük a puffancsokat. Tehetünk rá még tejszínhabot is, hogy fokozzuk az élvezeteket. :D

A tetejét most csak porcukorral szórtam meg, de karamellel is megcsurgathatjuk és egy kis mandulával megszórhatjuk.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése