2017. november 17., péntek

Karácsonyi gömb

Vannak képek a neten, amik egyszerűen bekattannak nálam és nem hagynak nyugodni, míg meg nem csinálom. Ez a karácsonyi gömb is ilyen volt.


Szerencsére pár napja vettem félgömb alakú szilikon formát, így már csak azt kellett kitalálnom, hogy miből készítsem a gömböket, ami szépen kiadja a gömböket és viszonylag sima a felülete.
Pár napig elvoltam a gondolattal, aztán jött a szikra: a keksz szalámi - ahogy többen is ismerik- masszája tökéletes lenne.
Annyi változtatást vittem bele, hogy most csak darált kekszből csináltam, darabos keksz nem volt benne. És elég volt a fél adag a hat félgömbbe.

Hozzávalók:
teljes adag (én most csak a felét használtam)

50 dkg háztartási keksz - jelen esetben mindet darálva
10 dkg darált dió
3 evőkanál liszt
4 dkg kakaópor
10 dkg mazsola vagy aszalt gyümölcsök
4-5 kanál rum - nekem sütő rum van általában itthon
35 dkg cukor - szerintem kevesebb is lehet
25 dkg ráma
2 dl tej

A tejet a rámával és a cukorral addig melegítem, amíg el nem olvad minden, forralni nem kell, pár perc az egész.
A többi anyagot egy tálba öntöm, összekeverem alaposan. A formákat - most a félgömböket, de máskor őzgerinc formába teszem- folpackkal kibélelem.

Az összemelegedett folyékony részt a száraz hozzávalókra öntöm és alaposan összekeverem. A kibélelt formába teszem a masszát és alaposan belenyomkodom és egy éjszakára mehet a hűtőbe. Reggelre szépen megkeményedik, jól szeletelhető, vagy használható a gömb kialakításhoz.


A félgömböket olvasztott csokival ragasztottam össze és egy kicsit beraktam a fagyasztóba, hogy gyorsabban kössön meg a csokoládé.



Pár perc elég volt, lehetett burkolni a golyókat.
A burkolatnak, dísznek való marcipánt vagy inkább cukormasszát a Lidl-ben és cukrászkellék boltban vettem.
Először a piros burkolatot tettem rá, megint ment a hűtőbe. Addig elkészítettem a bogyókat és a leveleket, valamint a csillagokat - kicsit, nagyot-, és az akasztót utánzó kis dudort.


Ezután már csak az összerakás volt hátra. A díszeket hidegzselével ragasztottam a gömbökre.




Arra gondoltam, míg motoszkáltam a gömbökkel, hogy tanároknak, óvónéniknek milyen jó kis karácsonyi ajándék lenne. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése