2016. június 8., szerda

Szendvicskedvelőknek

Ma estére valami finomságos szendvicset szerettem volna készíteni, olyan alappal, ami hamar megvan, megbízható és természetesen nagyon finom.
Eszembe jutott a hamburgerzsemle receptje, ami eddig még sosem okozott csalódást. Gondoltam, ha hosszúkásra formázom, több mindent bele tudok majd szuszakolni. ;)


Hozzávalók:

60 dkg liszt
1 tk só
2 ek cukor
2 dkg élesztő
1 tojás
3-4 ek olaj
3 ek joghurt
2 dl langyos tej

+ 1 tojás a megkenéshez

Ebből a mennyiségből nekem sikerült 11 szendvicsbucit sütnöm, ezért ha valakinek ez sok, akkor nyugodtan felezze a mennyiségeket. Vagy ahogy én tettem le is fagyaszthatja a kisült felesleges bucikat. Jól jön az majd egy-egy fárasztó nap után. :)
Szóval a hozzávalókat összegyúrom jó alaposan, és dagasztom, hogy szép sima, fényes tésztát kapjak. Kb. duplájára kelesztem.
Ha megkelt felvágom - jelen esetben - 10-11 darabra és előbb csinos gombócokat formázok, majd hosszúkásra alakítom őket. Sütőpapírral kibélelt tepsire teszem és hagyom ismét duplájára kelni őket. Mire megnőnek a sütőt bemelegítem.
Megkenem tojással, megszóróm a kedvenc magommal, szezámmag, mák, napraforgó, vegyes magkeverék, bármi jó rá.
Egy kicsit megvágom a tetejüket, én így szeretem, de hagyhatod simán is.
Forró sütőben 18-20 perc alatt készre sül, persze azért vedd figyelembe a saját sütőd lehetőségeit. :)

Ezután már csak azt kell kitalálnod, hogy mivel töltöd meg a bucikat. Sonka, tojás, sajt, saláta, mustár, majonéz, nálunk ez volt a kínálat. És íme a végeredmény:








5 megjegyzés:

  1. Nagyon jó recept! - köszönöm.
    Én 9 kiflt készítettem belőle, és egy kicsivel több sót tettem bele, így ízlik a családnak. Csodásak lettek.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Elfogom készíteni csak ne legyen nagyon meleg..:)

    VálaszTörlés
  3. Kedves, hasonlót készítettem eddig, remélem ez még finomabb lesz.
    Irén néni 74 éves

    VálaszTörlés
  4. Sajnos nekem még régi gáztűzhelyem van, nincs hőmérő. A legnagyobb fokozaton bemelegítem a sütőt és így is sütöm a bucikat.

    VálaszTörlés