2016. június 12., vasárnap

Gyors meggyessüti

Az igazat megvallva nem vagyok valami nagy "bögrés süti" rajongó. Nem értem, mivel gyorsabb a bögrével való méricskélés, mint a rendes mérleggel történő.
Ezért nincs is túl sok bögrés receptem, pontosabban ez az egy van csak, amit most megosztok veletek. :)
Vettem egy kiló meggyet és már ideje volt felhasználnom. Időm viszont vészesen kevés van mostanában, így valami villámgyors recept kellett.
Szerencsére a hűtőben volt egy doboz kefírem is, ami az egész méricskélés alapja lesz majd.


Kefíres meggyessüti

Mielőtt bármihez is fognék, kivajazok-lisztezek egy tepsit. A sütőt előmelegítem, hogy forró sütőbe tehessem majd a tésztát.

Hozzávalók:

1 kis doboz kefír, ezzel a dobozzal fogom mérni a többi hozzávalót
1 doboz olaj
4 egész tojás

Most elmosom a dobozt, hogy a száraz hozzávalók ne ragadjanak bele:

4 doboz liszt
3 doboz kristálycukor, de lehet kevesebb is, ízlés szerint
1 cs. sütőpor
1 csipet só

A hozzávalókat összekeverem és beleöntöm a tepsibe, elsimogatom, hogy mindenhová jusson. A tetejére kb. 50-60 dkg magozott meggyet szórok. Én egy kevés csokicseppet is szórtam rá, nem rontotta el. :)
A forró sütőbe teszem, 5-6 percig így sütöm, majd leveszem alacsony hőfokra és kb. 35-40 percig sütöm még, de azért nézegetem a tetejét, mert kinek-kinek a sütője válogatja a szükséges időt. Ha kész, megszóróm egy kis porcukorral, de ez akár el is maradhat. :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése