2016. június 18., szombat

Levendulás kekszek vizsgára hangolva

A héten volt az utolsó vizsgánk egy tanfolyamon. Már kezdtem úgy érezni, hogy a tanulásból éppen elég. Ezért gyorsan összedobtam a kedvenc kekszem tésztáját. De a díszítésnél gondoltam viszek bele egy kis tudományt is. :)


Hozzávalók:

25 dkg liszt
20 dkg enyhén puha vaj
10 dkg átszitált porcukor
1 cs. van. cukor
1 csipet só
2 tojás sárgája

apróra vágott levendula

Ezeket alaposan, de gyorsan összegyúrom. A tésztát legalább egy órára a hűtőbe teszem, hogy könnyebb legyen vele dolgozni. De sosem veszem ki az egészet egyszerre, csak az egyharmadát nyújtom és szaggatom. Így biztosan nem lágyul el a tészta idő előtt.

A mázhoz 1 tojásfehérjét, 20 dkg porcukrot és 1 kanál étkezési keményítőt keverek össze. Szép fehérre keverem, addig míg a kanálon ott marad. A felébe néhány csepp kék és piros ételfestéket kevertem, hogy ilyen szép halvány lila színt kapjak.

És ha már vizsga, akkor maradjunk a témánál és néhány képletet, fogalmat írtam a megszilárdult mázra. Óriási sikere volt. :D

2 megjegyzés: