2017. április 27., csütörtök

Ropogós zsemle

Tudom, tudom! Legutóbb azt mondtam, hogy megtaláltam a legjobb zsemlereceptet. Ez így nem teljesen igaz. Az egyik legjobb receptet variáltam ki a konyhámban. És most kivariáltam a másik legjobb receptet is. :D
Az igazság az, hogy birizgálta a fantáziámat, hogyan tudnék ropogós, mégis puha, könnyű zsemlét összehozni. Nem hagyott nyugodni a dolog, így tegnap nekiálltam, kipróbáltam, melegen majdnem mind megettük. :D Most kel a következő adag, mert már elfogyott a tegnapi sütés.




Ropogós zsemle

20 dkg sima liszt (BL 55)
20 dkg kenyérliszt (BL 80)
1 evőkanál burgonyapehely
késhegynyi aszkorbinsav
2 evőkanál étolaj
2,5 dkg élesztő
2 kávéskanál só
kb. 2,2 dl langyos víz, liszttől függően, lehet több is

Valaki kérdezte, hogy felfuttatom-e az élesztőt. Mondtam, hogy nem vagyok én személyi edző! :D Szóval mindent bele a dagasztóba, robotgépbe, kinek mi van otthon és alaposan kidagasztjuk a tésztát. Kicsit lágyabb legyen, mint a kenyértészta.
Aztán pihentetjük, amíg kétszeresére nem dagad. Kivesszük a tálból, 8 részre vágjuk és egyenként gömbölyítjük őket. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és megint duplájára kelesztjük a most már határozottan zsemleformájú kis gombócokat. :)
Mire megnőnek, a sütőt is bemelegítjük. A zsemléket vízzel bespricceljük, köztük a sütőpapírt is. Külön vizet én nem teszek a sütőbe. Nincs hőmérős sütőm, a legnagyobb lángon sütöm, kb. 30-35 perc alatt sülnek meg, de ez sütő függő és attól is függ, ki mennyire sülten szereti a zsemléket.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése