2017. április 15., szombat

Habos diós - tavasziasan

Sok diót kaptam mostanában, gondoltam koptatok belőle egy keveset. keresgéltem a receptjeim között és a habos diós sütire esett a választás.


De ha már tavasz van, minden virágzik, akkor én sem csak sima rácsokat teszek a tetejére.

Hozzávalók:

Tészta:

50 dkg liszt
25 dkg ráma margarin
15 dkg porcukor
1 cs. sütőpor
3 tojássárgája
1-2 ek. tejföl

 Diós hab:

25 dkg darált dió
15 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
3 tojásfehérje

baracklekvár

A tészta hozzávalóiból gyorsan, de alaposan tésztát gyúrunk és a míg a töltelékkel foglalkozunk, betesszük a hűtőbe.

A fehérjéből a porcukorral, van. cukorral kemény habot verünk és a beleforgatjuk a darált diót.

A tésztát 2/3 - 1/3 arányban elosztjuk és a nagyobb részből akkor darabot nyújtunk, amekkora a normál tepsihez kell. Megkenjük baracklekvárral és rásimítjuk a habos diós tölteléket.

Most jön a játék. A hagyományos forma szerint a maradék tésztából csíkokat vágunk és berácsozzuk a süti tetejét. De nekem most nem volt kedvem rácsokhoz, inkább elővettem a kiszúróimat és játszottam egy kicsit, virágok, lepkék kerültek a tetejére.



A tészta virágokat, lepkéket megkentem tojással és a forró sütőben, 180-200 fokon készre sütöttem.


Természetesen a tésztából megmaradtak a leeső darabok, de semmi sem vész kárba csak átalakul. Újragyúrtam, nyújtottam, szaggattam. A tetejét megkentem tojással és megszórtam durvára tört dióval.


Ha kedvet kaptál, jó sütögetést! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése