2017. április 6., csütörtök

Gyors. Túrós. Sós. Rácsos.

Mindig szembejön velem valami a neten, amit azonnal ki akarok próbálni. Így voltam ezzel a sós ráccsal is, amit itt találtam.


Ma úgyis be kellett melegítenem a sütőt, mert elfogyott a legutóbbi zsemlekupacom, ezért gyorsan összedobtam a tésztát. Tényleg gyorsan, mert nagyon kevés hozzávalóból áll és nem is kell sokáig simogatni, ami nálam nagy előny. :D

Hozzávalók:

30 dkg liszt
25 dkg ráma margarin
25 dkg túró
4 kávéskanál só

1 tojás a kenéshez
magok a szóráshoz

A lisztet a rámával elmorzsolom, hozzáadom a túrót és a sót. Jól összegyúrom, a kapott tésztát három részre osztom.

A darabokból téglalapot nyújtok, kb 3-4 mm vastagat, és nagyjából kétszer olyan széleset, mint a rácsozó. Hosszában kettévágom a tésztát, és a rácsozóval végig megyek a darabokon. Így összesen hat darab sós rácsot kapok majd.




Óvatosan a sütőpapírral bélelt tepsire teszem és ott szépen szét húzom a tésztát, hogy kinyíljanak a vágások.


Minden darabbal végig csinálom a fentieket, közben a sütőt bemelegítem. A széthúzott rácsot megkenem tojással és megszóróm a kedvemre való magokkal: mák, szezámmag, kömény, stb.
A forró sütőben 10-12 perc alatt készre sütöm.



Hihetetlenül mutatós és nagyon-nagyon finom. Szerintem nálunk gyakran készül majd. :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése