2017. december 27., szerda

Sütőben sült fánkok

Sok-sok évvel ezelőtt került a házhoz ez a tepsi, de csak kallódott szegény anyunál a kamrában. Most elhozta, hátha hasznát veszem.




Gyorsan felugrottam a netre, recepteket keresve. Elsőként ez a recept jött velem szembe, de azért még átnéztem többet is, de ez tűnt nekem valónak: amerikai fánk


Hozzávalók (12 db fánkhoz)

2 dl tej


1 tojás


5 dkg cukor


5 dkg lágy ráma (egy kicsit megmikróztam)


csipet só


ízlés szerint fahéj, van. cukor, stb


25 dkg liszt


1/2 cs. szárított élesztő





A díszítéshez olvasztott csoki, cukormáz, cukorkák, darált mogyoró, stb., tehát ami csak eszünkbe jut, minden mehet a tetejére



A sütőt előmelegítjük, a tepsit kiolajozzuk. Ez utóbbinál jó szolgálatot tesz az olajspray, de ecsettel is megoldható. :)



A hozzávalókat beletettem a robotgép üstjébe és a keverőlapáttal (olyan ásószerű) alaposan elkevertem. Egy híg, nokedlitészta szerű masszát kell kapnunk, ami lehetőség szerint csomó mentes. 15-20 percig pihentettem.



Az eredeti recept azt írja, hogy kanalazzuk a masszát az üregekbe. Én ettől egyszerűbb megoldást választottam: habzsákba (ha nincs, egy nejlon zacskó is megteszi) öntöttem a masszát, sima, 10-12-es csővel a végén. Ezzel nagyszerűen meglehetett tölteni az üregeket, nem kentem össze mindent a lepotyogó trutyival. :D Sajnos erről elfelejtettem képet készíteni,de pótolom a legközelebbi sütésnél, mert biztosan lesz következő alkalom.

Előmelegített sütőben a legnagyobb fokozaton (nálam talán ez 180-190 fok lehet) kb. 25 perc alatt szép világos barnára sütjük.



Így néznek ki a kisült fánkok
A kisült fánkokat rácsra borítjuk és megvárjuk, amíg kihűl, ez nem tart sokáig szerencsére. :)
Ezek pedig a tepsiből kifordított fánkok.
A kihűlt fánkokat tetszés szerint díszítjük: márthatjuk csokiba, önthetünk rá cukormázat (a boltit használtam, amihez csak vizet kell keverni), mindenféle finomsággal megszórhatjuk.
Nagyon hamar elkészíthető és nagyon finom édesség lett a végeredmény. 













Bátran ajánlom, hogy akinél szintén kallódik évek óta egy ilyen tepsi, gyorsan porolja le! :D



Azért én még egy kicsit tuningolom majd: a belsejébe nyomok majd egy kis lekvárt, pudingot, szóval valami krémes finomságot. Nutella? :D













1 megjegyzés:

  1. Köszönöm Kriszti, kipróbálom......nálam is kallódik egy ilyen tepsi 😊

    VálaszTörlés