2016. október 29., szombat

Sajtos roló

Szeretem a sajtos rolót, mégis ritkán jut eszembe enni, készíteni pedig még ritkábban. De most volt a hűtőmben egy csomag leveles tészta, gondoltam itt a remek alkalom.


A leveles tészta a friss fajta a Lidl-ből, azt nem kell nyújtogatni, sütőpapírral együtt van csomagolva, pofon egyszerű a használata.

A keskenyebb végén kezdve levágtam 12 darab, kb 2 centis csíkot. Azért ennyit, mert 12 darab roló csövem van. A csíkokat kis átfedéssel rátekertem a csövekre, tepsire tettem, hogy a végük alul legyen.
De maradt még tészta, és nem akartam kétszer sütögetni, így azokat nyolc darab négyzetre vágtam és a képen látható kis tálkákba tettem.



A tésztát lekentem tojással és a rolókat megszórtam szezámmaggal és forrósütőben aranybarnára sütöttem. Még melegen ki kell húzgálni a csöveket, mert különben ráragad. Így is volt, amelyik harcolt a maradásért. :D
Amíg sült, hűlt a tészta, elkészítettem a krémet.

1,5 doboz tejföl ( a kis dobozos)
1 egész tojás és a kenés maradéka
3 db mackósajt
ízlés szerint só
7 dkg vaj
A vaj kivételével összekevertem a hozzávalókat és kis lángon besűrítettem. Mikor kellően sűrű lett, a tűzről levéve belekevertem a vajat, majd hagytam kihűlni,  egy kicsit a hűtőbe is tettem. Mielőtt a tölcsérekbe töltöttem volna, kézi robotgéppel kicsit felhabosítottam a krémet.
Hogy könnyebb legyen a töltés, a krémet habzsákba tettem, de egy egyszerű nejlon zacskó is megteszi, csak le kell vágni a sarkát.
Megtöltöttem a rolókat és a kosárkákat, a krém pontosan elég lett, nem maradt egy csepp felesleg sem. A rolók két végét megmártottam egy kis reszelt sajtba, a kosárkákra csak rászórtam.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek, ügyes vagy! Én még ilyet nem sütöttem, pedig van leveles tésztám is, csak ilyen csöveim nincsenek. Hol lehet vásárolni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én egy 100 Ft-os boltban vettem, 999 Ft-ért a 12 darabot.

      Törlés