2017. augusztus 26., szombat

Magvas vekni

Már régen sütöttem "egészséges " kenyeret, gondoltam épp itt az ideje pótolni a hiányosságokat. :D


Hozzávalók:

20 dkg teljes kiőrlésű liszt
15 dkg kenyérliszt
5 dkg simaliszt
1 evőkanál burgonyapehely
2 kávéskanál só
1 késhegynyi aszkorbinsav
1 evőkanál melasz
2 dkg friss élesztő
2,5 dl víz (ha szükséges még adhatunk hozzá, de nekem nem kellett)
2 evőkanál étolaj

3-4 evőkanál magkeverék

A hozzávalókból rugalmas tésztát gyúrunk,  de a magokat csak a legvégén adjuk hozzá. 15-20 perc pihentetés után újragyúrjuk.

Ezután kétszeresére kelesztjük, majd formázzuk. Én most egy hosszú formában sütöttem, ennek megfelelően formáztam.

Megint hagyjuk, hogy kétszeresére nőjön, immár a formában, amiben sütni fogjuk. Mire kellően megkelt, a sütőt felforrósítjuk. A kenyér tetejét lespricceltem, megszórtam magokkal és újra spricceltem, bevágtam.



A formát beleszuszakoljuk egy sütőzacskóba, mindkét végét jól lezárjuk. A forró sütőbe tesszük, kb. 50 percig a legnagyobb lángon sütjük.

Az utolsó 10 percre kivesszük a zacskóból (óvatosan, mert nagyon gőzös), és a hőfokot visszavéve egy kicsit, készre sütjük.

Természetesen a liszt és magok miatt ez egy kicsit sűrűbb kenyérke, de azért panaszra nincs ok.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése