2017. február 22., szerda

Gyors kifli

Elfogyott a kenyerünk, nincs öregtésztám és gyors kovászt sem kevertem be reggel. Akkor most mi legyen?!
Ráadásul időm sem túl sok volt. Gondoltam sütök kiflit, de nem kelesztgetem, csak pikk-pakk berakom a  sütőbe.

A végeredmény nem is lett olyan rossz. :D


Hozzávalók:

35 dkg liszt
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
2,5 evőkanál étolaj
2 kávés kanál só
1 teáskanál cukor
1 csipet aszkorbinsav (elhagyható)

Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben, aztán az összetevőkből tésztát dagasztottam. Ha kicsit lágynak találod, kevés lisztet még gyúrhatsz bele.
A kész tésztát 8 felé vágtam és egyenként gömbölyítettem őket. Itt kaptak egy kis pihenőt, max. 10 percet.
A gombócokat jó vékony ovális lappá nyújtottam, hosszában kettéhajtottam és jó szorosan feltekertem, miközben kicsit két oldalra nyújtottam is.
A tetejüket megkentem tejjel, megszórtam sóval és mielőtt betettem volna őket az éppen begyújtott sütőbe, lepermeteztem vízzel.
Nagy lángon 25-30 perc alatt szép aranybarnára sütöttem a kifliket/bucikat. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése